Warunki i tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych

 

  1. Uczeń ma prawo poprawienia przewidywanej rocznej oceny  klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych

  2. Do 3 dni od uzyskania informacji o przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej uczeń zwraca się z pisemną prośbą do nauczyciela przedmiotu o podwyższenie przewidywanej oceny

  3. Nauczyciel następnego roboczego dnia od otrzymania wniosku ustala formy i zakres poprawy przewidywanej wcześniej oceny klasyfikacyjnej; termin poprawy, powiadamia ucznia (rodziców, prawnych opiekunów)

  4. Stopień trudności pytań powinien odpowiadać kryteriom oceny, o którą ubiega się uczeń

  5. Ustalona ocena nie może być niższa od przewidywanej

  6. Ustaloną ocenę wpisuje się do dziennika lekcyjnego na 1 dzień przed klasyfikacyjnym plenarnym rocznym zebraniem Rady Pedagogicznej

  7. Dokumentację związaną z powyższą procedurą przechowuje nauczyciel do końca roku szkolnego tj. do 31.08.

 

Ogólne sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych ucznia



  1. Odpowiedzi ustne

  2. Prace pisemne :
    • kartkówka - obejmuje do trzech ostatnich tematów, nie wymaga powtórzenia, trwa do 20, minut, jest niezapowiedziana
    • praca klasowa zapowiedziana  tydzień wcześniej (wpis ołówkiem do dziennika), poprzedzona lekcją powtórzeniową, czas trwania od l-2 godzin lekcyjnych.
    • dyktando - trwa do 20 minut.

      Liczba tych prac nie może przekroczyć:

      - jednej w ciągu dnia (nie dotyczy kartkówek)
      - każda następna praca pisemna z danego przedmiotu może być przeprowadzona wyłącznie wtedy, gdy poprzednia zostanie oceniona i omówiona;

  3. Prace domowe - ćwiczenia, wypracowania, referaty.

    nauczyciel zobowiązany jest wziąć pod uwagę to, czy uczniowie są w stanie odrobić zadanie w kontekście planu zajęć edukacyjnych np. z dnia na dzień.

  4. Prace wynikające ze specyfiki danego przedmiotu - doświadczenia, hodowle, prace badawcze, własna twórczość np. plastyczna, projekty  (biorąc pod uwagę samodzielność, pomysłowość i włożony wysiłek).

  5. Aktywność podczas zajęć - umiejętność stosowania posiadanej wiedzy i wykorzystania jej w trakcie bieżących zajęć.