6 czerwca 2024 roku do Przedszkola Samorządowego w Przysietnicy przybyli rodzice dzieci z grupy „Pszczółki”. Mieli oni okazję zobaczyć, jak ich pociechy spędzają czas w przedszkolu oraz porównać ich funkcjonowanie w przedszkolu na początku pobytu w placówce i obecnie. Obserwowali swoje dzieci podczas zajęć, zabaw. Mogli zobaczyć, jak ich dzieci rozwinęły relacje w grupie rówieśniczej.
Zebranych gości wraz z dziećmi przywitała wychowawczyni grupy p. Małgorzata Leń.
Dzień Otwarty rozpoczął się językiem angielskim prowadzonym przez p. Annę Barańską. Celem zajęcia było zapoznanie dzieci z różnorodnymi zwierzętami które można spotkać na łące oraz nauka ich nazw w języku angielskim. Dzieci z zainteresowaniem i zaangażowaniem uczestniczyły w zabawach przygotowanych przez nauczyciela. Śpiewając piosenki związane łąką przedszkolaki utrwalały nowe słowa i frazy. Prowadząca wykorzystywała przeróżne pomoce dydaktyczne, co zwiększało zainteresowanie dzieci. Śpiewanie piosenek i interaktywne zabawy pomogły w utrwaleniu nowo poznanych słów oraz sprawiły, że nauka była przyjemna i angażująca. Dzieci rozwijały również swoje umiejętności językowe oraz społeczne, ucząc się współpracy i komunikacji w grupie. Zwieńczeniem spotkania była wspólna zabawa rodzicami w rytm piosenki „Singing in the rain.”
Po krótkiej przerwie dzieci brały udział w zajęciu z edukacji przyrodniczo-plastycznej. Zajęcia dotyczyły tematyki związanej z łąką. Po krótkiej zabawie ruchowej przedszkolaki wypowiadały się na temat wycieczki na łąkę. Opowiadały jakie tam widziały zwierzęta, kwiaty. Dzieci bawiły się do piosenki „Na łące”, naśladowały poruszanie się ptaszków, pszczółek i żabek oraz naśladowały poruszanie się motyli do melodii „Still Water”.
Rozwiązywały również zagadki dotyczące mieszkańców łąki oraz wskazywały odpowiedni obrazek. Nazwy zwierząt dzieliły na sylaby. W czasie zabawy „Którego zwierzątka brakuje” dzieci wykazały się dobrą pamięcią i spostrzegawczością.
Ostatnim etapem zajęć była praca przy stolikach. Rodzice czynnie uczestniczyli w zajęciach. Każde dziecko wraz z rodzicem wykonało motylka, wykazując się własną inwencją i pomysłem. Jedyną wskazówką daną przez nauczyciela było wykorzystanie odrysowanej stópki dziecka do zrobienia odwłoku motyla oraz obrysu dłoni dziecka jako skrzydeł. Efekt tej pracy przyniósł dzieciom i ich rodzicom wiele radości. Każde dziecko wraz z rodzicem powiesiło swoją pracę na tablicy.
Wiele radości przyniosły wspólne zabawy integracyjne takie jak „Gram na gitarze”, „Tańcz i stop”, „Koniki”.
W przerwie wszyscy rodzice zostali zaproszeni do pokoju nauczycielskiego na poczęstunek. Po mile spędzonym dniu w przedszkolu rodzice dzieci rozeszli się do domów.