20240509 120226W dniach 9-10 maja 2024 roku uczniowie klasy 7 pod opieką nauczycieli uczestniczyli w dwudniowej wycieczce do Zakopanego. Celem wycieczki było poznanie piękna tatrzańskiej przyrody, zwiedzanie lokalnych atrakcji oraz integracja klasy.

O godzinie 5:30 rano wyruszyliśmy autokarem z naszej miejscowości do Zakopanego. Po przyjeździe na miejsce, około godziny 11:00, udaliśmy się na dolną stację kolejki linowo-terenowej na Gubałówkę. Zakupiliśmy bilety i wsiedliśmy do kolejki, która zawiozła nas na szczyt Gubałówki. Widoki były zapierające dech w piersiach – panorama Tatr oraz Zakopane widziane z góry były niesamowite. Po ponad godzinnym pobycie na szczycie i podziwianiu widoków, rozpoczęliśmy zjazd wyciągiem krzesełkowym. Dla wielu uczniów była to nowa i ekscytująca przygoda. Spokojny zjazd wyciągiem pozwolił nam podziwiać otaczającą przyrodę z innej perspektywy.

20240509 133112
20240509 142224 20240509 145106
20240509 152802

Następnym punktem naszej wycieczki była Wielka Krokiew, największa skocznia narciarska w Polsce. Po zwiedzaniu skoczni udaliśmy się do kościoła na Krzeptówkach – Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej. Kościół ten jest ważnym miejscem kultu religijnego, a jego historia związana jest z zamachem na papieża Jana Pawła II. Wnętrze kościoła zachwyciło nas pięknymi witrażami i atmosferą skupienia.

Po zwiedzaniu skoczni pojechaliśmy się na obiadokolację, która była okazją do odpoczynku i nabraniu sił przed wieczornym spacerem. Po posiłku wybraliśmy się na Krupówki – główną ulicę Zakopanego, pełną sklepów, restauracji i straganów z regionalnymi wyrobami. Spacerując po Krupówkach, uczniowie mogli kupić pamiątki, spróbować lokalnych przysmaków i poczuć atmosferę zakopiańskiego życia. Po pełnym wrażeń dniu wróciliśmy do pensjonatu, gdzie mieliśmy czas na relaks i integrację.20240510 093525

Drugiego dnia, po śniadaniu, wyruszyliśmy na wędrówkę Doliną Kościeliską z przewodnikiem. Dolina ta urzekła nas swoim pięknem – szum potoków, śpiew ptaków i majestatyczne góry sprawiły, że czuliśmy się jak w innym świecie. Przewodnik opowiadał nam o historii doliny, jej geologii oraz przyrodzie.

Podczas wędrówki odwiedziliśmy Jaskinię Mroźną, której przejście było pełne emocji. Wnętrze jaskini, z fascynującymi formacjami skalnymi i chłodnym powietrzem, dostarczyło nam niezapomnianych wrażeń. Przewodnik opowiedział nam o powstaniu jaskini i jej historii, co wzbogaciło naszą wiedzę geologiczną.20240510 131713

Naszym celem było dotarcie do schroniska Ornak. Tam zrobiliśmy dłuższą przerwę na odpoczynek i posiłek. W schronisku mieliśmy okazję spróbować regionalnych potraw i podziwiać widoki na okoliczne szczyty. Po odpoczynku, pełni wrażeń, ruszyliśmy w drogę powrotną.

Wycieczka do Zakopanego była niezwykle udana. Dzięki niej uczniowie mogli nie tylko podziwiać piękno tatrzańskiej przyrody i zwiedzać lokalne atrakcje, ale także zintegrować się jako klasa. Wszyscy uczestnicy wrócili do domów może nieco zmęczeni ale z uśmiechami na twarzach, bogatsi o nowe doświadczenia i wiedzę.